O NÁS

ÚPLNÝ ZAČIATOK

Na úplnom začiatku bola túžba vytvoriť niečo nové a spraviť z toho povolania. Mohla to byť nejaká nová mobilná aplikácia alebo nový inovatívny spôsob autonómneho riadenia automobilov, ale nebol :) Bolo to oveľa jednoduchšie. Bola to taká malá nevinná závislosť na chilli. Môžeš chodiť do konca života po reštauráciach a vývarovniach a hľadať tam kvalitné chilli na dochutenie jedál, alebo ...vymyslieť ako by ľudia mohli mať svoju "drogu" stále so sebou. Bolo leto 2015, bol tam nápad a zároveň mi skončila pracovná zmluva. Neodolateľná kombinácia :)

NÁPAD = KĽÚČENKA kEYGOES:CHILI

Čo má človek stále pri sebe? Gaťky/Trenky, smartfón a kľúče. No dávať chilli do treniek alebo do smartfónu mi neprišiel ako dobrý nápad, zostali teda kľúče. Kľúčenka na kľúčoch - malá kovová a pevná ampulka, v ktorej bude chilli bezpečne uzatvorené. Našiel som šikovných produktových dizajnérov (Jozefa Turlíka a Maťa Dubiša) a vznikla prvá vizualizácia kľúčenky - vtedy ešte s pracovným názvom CHILLI TO GO. chili to go ideas2

Po pár dňoch / týždňoch sme sa dopracovali finálnemu dizajnu, určili presné rozmery a ja som začal hľadať niekoho, kto by takéto niečo vedel aj vyrobiť. Navštívil som zopár fabrík zaoberajúcich sa vstrekolisovými plastovými komponentami ako aj firmy, ktoré vedia opracovávať nerez. Keď prišlo na cenové ponuky, bolo mi jasné, že kľúčenka za 50 EUR by sa asi dobre nepredávala. Prišla na rad Čína, s ktorou som nemal žiadne skúsenosti. Jack Ma z Alibaba.com odviedol dobrú prácu a tak nájsť dodávateľov bolo prekvapivo jednoduché. Komunikácia cez email prebiehala hladko a po pár dňoch sme mali dohodu - prototyp spravia a pošlú do 30 dní kuriérom. Takto nejako vyzeral:

Prototype_logo1_resize

Všetko sa mi na nej páčilo, keď som ju vybalil z balíka :) Bol som pripravený ísť s kožou na trh, resp. v tomto prípade s kľúčenkou na internet :) 

INDIEGOGO.COM

Nápad je jedna vec a jeho úspešná realizácia je vec druhá. Naštastie "súčasné internety" ponúkajú legálne skratky a ja som si vybral crowdfundingovú platformu indiegogo.com, kde ľudia, čo majú dobrý a realizovateľný nápad, môžu žiadať "ľud" o príspevok na začatie businessu, resp. si kúpia "nový" výrobok ešte predtým ako vlastne existuje. Mne sa podarilo takto za 6 týždňov predať viac ako 600 kľúčeniek a vyzbierať takmer 9000 dolárov. Nebol to žiaden extra výsledok, ale stačilo to na objednanie prvých 1000 kľúčeniek a asi 10x krát toľko náplní do nich. Takto nejako vyzeralo naše prezentačné video ku kampani:

 

CHILLIMARKET.SK (a iné)

Kampaň na INDIEGOGO skončila niekedy v októbri 2015 a začiatkom februára 2016 boli všetky objednané a vopred zaplatené kľúčenky odoslané ich majiteľom. Čo však ďalej? O kľúčenky bol aj ďalej záujem a tak som spustil nový eshop www.chillimarket.sk kde si ich ľudia mohli kúpiť. V ošiali premotivovanosti som spustil aj lokalizované weby www.chilimarket.cz, www.chilimarket.huwww.chilimarket.pl a medzinárodný www.keygoes.com. Po krátkom čase som však zistil, že menej je viac a že asi bude lepšie sa najprv naučiť ako sa podniká na internete. Ponechal som si okrem slovenskej verziu tú českú a medzinárodnú a začal som ich vylepšovať.

RODINA KEYGOES

Ľudia kľúčenku s chilli milovali, recenzie a reakcie boli super. Už len kvôli tomu sa to oplatilo robiť. Čo ale urobiť s ľudmi, ktorí nejedia pálivé dobroty? Zvykli sa pýtať, či do kľúčenky nevieme dať aj soľ alebo škoricu. No a tak tu dnes máme okrem CHILLI aj kľúčenky so STÉVIOU, SOĽOU a super voňavými dobrotami na posypanie KÁVY alebo DEZERTU. Zároveň som chcel priniesť do sveta chilli kľúčeniek aj trochu farieb a tak vznikla plastová KEYGOES:CHILI v bielej, červenej a čiernej farbe.

carousel_3_SK

 

ČO TERAZ?

Priniesť opäť niečo nové. Rád by som pripravil špeciálny "chilli program" pre reštaurácie/pivárne. Rád by som tiež viac expandoval do zahraničia, veď dobré chilli v kľúčenke si zaslúžia všetci :)

George_svec

Juraj Švec

"KEYGOES je produkt, za ktorým si 120% stojím a milujem ho. Neboj, aj ty budeš :)"